Iš pradžių asmeniniu ieškiniu buvusi byla virto kolektyviniu ieškiniu, kuris gali rimtai apsunkinti Valve situaciją.
Nuo asmeninio ieškinio iki kolektyvinio ieškinio: „Valve“ problemos gilėja
Konfliktas prasidėjo dar 2021 m., kai žaidimo Overgrowth kūrėjas Wolfire Games apkaltino „Valve“ piktnaudžiavimu „Steam“ platformos dominuojančia padėtimi kompiuterinių žaidimų rinkoje. Kūrėjai tvirtino, kad „Valve“ slopina konkurenciją ir reikalauja pernelyg didelės dalies nuo pardavimų. Nors pradinį ieškinį teismas atmetė 2021 m., Wolfire pateikė pataisytą versiją 2022 m., kuri buvo sujungta su panašiu ieškiniu, iškeltu Dark Catt Studios. Dabar ši byla atstovauja plačiai kūrėjų grupei, kuriems nepalanki „Steam“ politika darė įtaką.
Pagrindinė ieškinio problema – „Valve“ taikomi komisiniai mokesčiai už pardavimus platformoje „Steam“. Šis mokestis svyruoja nuo 30 % (pradiniuose etapuose) iki 20 %, priklausomai nuo pardavimo apimties. „Valve“ savo modelį apibūdina kaip „pramonės standartą“, tačiau tokių konkurentų kaip „Epic Games Store“ ir „Microsoft“ pasiūlymas – 12 % komisiniai – sukėlė abejonių dėl šio teiginio. Grupinio ieškinio autoriai teigia, kad „Valve“ praktika riboja konkurenciją ir kenkia tiek kūrėjams, tiek vartotojams.
Be grupinio ieškinio patvirtinimo, bylai vadovaujantis teisėjas taip pat atmetė „Valve“ prašymą pašalinti ieškovų pakviesto eksperto, daktaro Steveno Schwartzo, parodymus. Teisėjas nutarime pažymėjo, kad daktaro Schwartzo metodika yra „patikima ir atitinka priimtinumo standartus“, o tai sustiprina ieškovų poziciją ir dar labiau apsunkina „Valve“ situaciją šioje byloje.
Nors iki galutinio sprendimo dar laukia ilgas kelias, „Wolfire“ ir „Dark Catt“ pergalė reikštų reikšmingas pasekmes „Valve“. Bendrovei gali tekti sumokėti didelę finansinę kompensaciją ir galbūt iš esmės keisti savo pajamų paskirstymo politiką. Toks rezultatas galėtų tapti esminiu lūžio tašku kompiuterinių žaidimų platinimo ekosistemoje, keisdamas santykius tarp platformų ir kūrėjų.